Единствен по рода си динозавър се продава за 3 млн. долара

Обявата е активна в eBay

19:22 | 17 април 2019
Автор: Георги Карамфилов
Хартиена скултура на Тиранозавър Рекс Снимка: Kiyoshi Ota/Bloomberg

Палеонтолози по целия свят са шокирани от обява за продажбата на един от най-редките фосили на динозаври, пише CNBC.

В eBay наскоро се появи обява, която гласи, че скелет на 68 млн. години от бебе на Тиранозавър Рекс се продава срещу сумата от 2,95 млн. долара.

Оказва се, че публикацията не е шега, а е на Алан Дитрих – професионален откривател на останки от динозаври. Той е собственик на създанието, след като през 2013 г. го открива на частен имот в американския щат Монтана.

Обявата е активна в eBay

През 2017 г. експонатът е предоставен за временно ползване на Природно-историческия музей в Канзас, където все още посетителите могат да му се радваха.

Дитрих изглежда, че има пълното право да продаде откритието си, независимо, че говорим за подобна природна рядкост.

Сдружението за гръбначна палеонтология (SVP) изрази остра критика към собственика на експоната и университета, който се явява своеобразна търговска витрина към момента.

Надеждите на учените са, че ще се появи музей или друг университет, които да откупят Тиранозавъра, за да го спасят от ръцете на други недоброжелателни собственици.

Що се отнася до самия експонат, смята се че скелетът е принадлежал на създание на не повече от 4-годишна възраст. Дължината на тялото му е 4,5 м., а главата е 53 см. в диаметър. Не е известно дали другаде в света има запазен друг подобен екземпляр.