Bloomberg TV Bulgaria Интервю

Всеки делник от 19:30 часа

Какво е нужно да знаем, преди да се подложим на диета - съветите на специалист в бизнеса

Ипократис Пападимитракос, диетолог, Bloomberg TV Bulgaria Интервю, 25.02.2021

20:02 | 25 февруари 2021
Обновен: 21:22 | 25 февруари 2021
Автор: Димитър Баларев

Човек, който е в добро здравословно състояние и не му се налага скоростно отслабване като например преди операция, трябва на всяка цена да избягва диети, които са фиксирани за даден срок от време и изключват огромни групи храни. Това заяви Ипократис Пападимитракос, диетолог, в рубриката "Bloomberg TV Bulgaria Интервю", с водещ Велина Велинова.

"Всички популярни диети са базирани на ефекта на китозата. Кетонното хранене обаче е опасно за организма, тъй като се избягва приема на въглехидрати и се набляга на белтъчини и мазнини, които от своя страна покачват нивото на кетон в организма. Без небходимите въглехидрати, които да редуцират нивото на окисляване на кръвта,  причинено от кетона, тялото започва да гори собствените си мазнини, за да оцелее"

Друг аспект на кетонното хранене, който Ипократис Пападимитракос посочи, е фактът, че е близко до състоянието на глада и макар да е ефективно за светкавично отслабване, има далеч по-благоприятни за организма начини на хранене.

"Най-добрата диета за миналата година и за 2019 г. е средиземноморското хранене. Бобените култури са значително застъпени в тази диета. Набляга се по-малко на месо и повече на риба, зехтин, чаша червено вино, сезонни плодове и зеленчуци. Средиземноморското хранене не е само начин на хранене в смисъла на думата, а и начин на живот"

По отношение на хранителното разстройство хиперфагия или емоционално преяждане диетологът поясни, че то може да представлява опасен капан за страдащия от него.

"Хранетото включва както нашата физика, така и нашата психика. Много често когато човек изпитва дефицит в емоционален, социален или духовен аспект, той се опитва да го навакса с храна, тъй като тя има успокояващо въздействие, покачвайки нивата на ендорфин.

"Но проблемът е, че храната и причината за проблема са разнородни неща и затова подобна компенсация е неуспешна. В един момент храненето започва да се компенсира с още повече храна и пропастта се разширява", посочи диетологът.

Повече по темата за хиперграфията и как тя трябва да бъде третирана може да видите във видеото

Всички гости на рубриката "Bloomberg TV Bulgaria Интервю" може да видите тук.