Плановете за телескопа Уеб, част 2

Грегъри Робинсън, програмен директор на телескопа Джеймс Уеб за НАСА

13:00 | 19 юли 2022
Преводач: Петя Кушева

Както казахте, Хъбъл е там вече повече от 30 години. Колко време се предполага това да издържи и през този период, какъвто и да е той, какви ще са резултатите за учените, защото това реално е научен проект?

Изграждаме всички наши мисии, с изключение на технологичните мисии, за науката. Няма разлика и с Уеб. Знаем, че разполагаме с достатъчно гориво, за да издържи 20 и повече години. Това е основният ограничаващ ни фактор, потреблението.

Разглеждаме много различни области на науката и астрофизиката. През първата година, която наричаме първи цикъл, имаме няколкостотин научни екипа от всички краища на света. Те ще разглеждат много различни области на астрофизиката. Дълбоко поле. Чували сте много за екзопланетите, черните дупки и списъкът продължава. Ще имаме многобройни открития и със сигурност ще възникнат въпроси, за които дори не сме си и помисляли.

Казахте, че ще разглеждане черните дупки. Не мисля, че все още сме виждали такива. Кога мислите, че ще ги видим? И между другото, търсим ли планети извън нашата Слънчева система?

Търсим звезди и галактики. И, разбира се, много от тези звезди имат планети около тях. Така че да, ще можем да ги видим. И това със сигурност засяга всички планети и конкретно екзопланети, които ще открием.

Но други мисии преди Уеб, като Тес, Кеплер, откриха хиляди екзопланети и много повече предстои да бъдат открити. Така че да ще разгледаме именно тях.

Също така в рамките на нашата собствена Слънчева система и далеч от Слънцето и към външната част на нашата Слънчева система, ще разгледаме планети като Марс, Юпитер, Уран и други. Така че можем да надникнем там съвсем отблизо, по-близо, отколкото някога сме били в състояние да го направим. Технологията е невероятна.

Това е действителният план за първата година на науката. Научните екипи са планирали за цялата година и знаят точно какво планират да направят през тази първа година и след няколко месеца ще започнат втория цикъл. Една година от днес.